a The management of international events. Holguín University case
DOI:
https://doi.org/10.33936/recus.v8i3.5216Keywords:
Events, Event Management, Scientific EventsAbstract
The events are a scheduled event in which logistical, operational, economic, promotional, technological activities converge. It requiers administrative decisions and management functions. International events at Holguín University are ideal space for the dissemination of knowledge and represent one of its four lines of marketing. Its insufficient management limits its organization and justifies the objective of the research, to design a procedure for the management of international events at Holguín University, which improves its management and facilitates the work of its organizers. As the main result of this work, several procedures and methodologies of the field of study are valued, as well the as the legal framework from the management of events of the Higher Education Ministry, which allowed the elaboration of a procedure to provide the institution with a tool that guide the management of your international events and help coordinate will result in improved will result in improved decision- making and fundamentally greater precision in actions. These results are achieved with the use of theoretical and empirical research methods among them; historical – logical, analysis and synthesis, document review, direct observation and others.
Downloads
References
Álvarez Nobell, Alejandro; Capdevila, Ana Cecilia; Jobani, Maisa. (2016). Comunicación estratégica, organización de eventos institucionales y ceremonial. Universidad Nacional de Córdoba.
Alvero Francés, F. (2008). Cervantes Diccionario Manual de la Lengua Española. Editorial Pueblo y Educación.
Bernues Olivan, Jara. (2005). Análisis de la figura del gestor de eventos a través del modelo de gestión integral; el Modelo Canvas. (Tesis Doctoral). Universidad Complutense de Madrid, España.
Campos García de Quevedo, Gloria y Lafuente, Carlos Fuentes. (2013). Los eventos en el ámbito de la empresa. Revista de Comunicación de la SEECI, 32, 73-105.
Careño Morales, Tino. (2014). La gestión de festivales en tiempo de crisis: análisis de las estrategias financieras y laborales e impacto de la recesión económica. (Tesis Doctoral), Universidad de Barcelona, España. http://www.firatarrega.cat/media/upload/pdf/la-gestion-de-festivales-en-tiempos-de-crisis-tino-carreno-premi-roca-boncompte-2014_editora_14_62_1.pdf
Cumpa, Ana; Tipacti, Monica. (2017). Modelo de Organización de Eventos Científicos en UDEP bajo la metodología de dirección de proyectos. (Tesis de Maestría), Universidad de Piura, Perú.
Galmés Cerezo, María Asunción. (2010). La organización de eventos como herramienta de comunicación del marketing. (Tesis Doctoral), Universidad de Málaga, España. http://libros.metabiblioteca.org/bitstream/001/356/5/978-84-9747-609-6.pdf
García Ramírez, Mauro Adrián. (2011). Los eventos como herramienta de comunicación. Su efectividad como trasmisor de los mensajes organizacionales (Maestría), Universitat Pompeu Fabra, España. http://repositori.upf.edu/bitstream/handle/10230/22199/TFM_MAGarcia.pdf?sequence=1 Tutor:
Getz, Donald; Page, Stephen J. (2016). Estudios de eventos. Teoría, investigación y política para eventos planificados. Routledge.
Goldblatt, Joel (2002a). Evento especial; Gestión de eventos globales del siglo XXI (Vol. 3). New York.
Goldblatt, Joel (2002b). Special Event; Twenty-first century global event management http://www.untagsmd.ac.id/files/Perpustakaan_Digital_1/EVENT%20MANAGEMENT%20Special%20Events%20Twentyfist%20century%20global%20event%20management.pdf
Gómez de Castro, Ana (2015). La gestión, organización y producción de eventos culturales; Un estudio de caso: Festival Sónar: Music, Creativity and Technology (1994-2013) (Tesis Doctoral), Universidad Camilo José Cela, España. http://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=47154
Herrero Ruiz, Laura. (2014). La industria creativa de la Organización de Eventos y el Protocolo. Análisis bibliométrico de contribuciones académicas (Maestría). Universidad de Alicante.
Maure Agüero, Guadalupe (2007). Definiciones y tendencias del turismo de eventos. Revista Contribuciones a la Economía, 82.
Ortega Nuere, Cristina; Magdalena Izaguirre Casado (2010). Los eventos funciones y tendencias, en los eventos: funciones y tendencias; documentos de ocio. Universidad de Deusto.
Pupo Alarcon, N. (2013). Modelo de madurez de gestión de restricciones físicas. (Tesis de Maestría), Universidad de Holguín.
Sánchez González, Olga. (2018). Protocolo, comunicación y seguridad en la organización de eventos. (Tesis Doctoral), Universidad Complutense de Madrid, España.
Simón Simón, Paula. (2014). El Retorno de la Inversión (ROI) en los eventos, herramienta imprescindible para la evaluación del éxito. Revista Científica de Comunicación, Protocolo y Eventos, 13-25.
Villena López, Alejandro. (2017). Eventos. Herramienta de comunicación y su valor en el marketing. España.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Arianna Guerrero Hijuelos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

