Organizational redesign to improve processes approach in organizations
DOI:
https://doi.org/10.33936/recus.v4i3.2171Keywords:
Organizational redesign, process approach, integration, management systemAbstract
The process-based approach is a management strategy that organizations currently use. This allows to interrelate the processes that are carried out in them. The study was conducted by the Center for Studies of Management Techniques of the Technological University of Havana "José Antonio Echeverría". The objective of this article is to present the results of the application of an organizational redesign procedure to improve the focus of processes in the Office of the Conservator of Viñales, Pinar de Rio, Cuba. The procedure applied in the investigation starts from the analysis of the integration of the management system of a company.
Downloads
References
Alfonso, R, D. (2007). Modelo de Dirección Estratégica para la Integración del Sistema de Dirección de la Empresa. [tesis de doctorado]. La Habana, Instituto Superior Politécnico José Antonio Echeverría, CUJAE, Centro de Estudios de Técnicas de Dirección (CETDIR).
Beltrán, S. J. (2002). Guía para una Gestión basada en procesos. Andalucía, España, Instituto Andaluz de Tecnología, 9-45.
Gómez, A. M. I., & Acevedo, S. J. A. (2001). Diseño del servicio al cliente. LOGESPRO. CETA. Ediciones ISPJAE. Ciudad de la Habana, Cuba.
Gómez, A. M. I., & Acevedo, S. J. A. (2007a). La Logística Moderna en la Empresa. vol. 1, La Habana, LOGICUBA, 2007.
Gómez, A. M. I, & Acevedo, S. J. A. (2007b). La Logística Moderna en la Empresa. vol. 2, La Habana, LOGICUBA, 2007.
Hernández, L. A., & García, G. J. J. (2001). Experiencias de la introducción del enfoque por proceso en la industria del ocio. Memorias del Simposio Internacional Turismo y Desarrollo (TURDES’ 2001), Varadero, Matanzas. Cuba.
Hernández, N. A. (2009). Importancia de la Gestión Hospitalaria para la Competitividad del Turismo de Salud en Cuba. Retos Turísticos. (aceptado para publicación).
Robaina, D. A., Gómez, A. V., Milanés-Amador, P. E., González, A. R., & Espín-Alonso, R. (2011). Procedimiento General de Rediseño Organizacional para mejorar el enfoque a procesos. Revista Ingeniería Industrial, 32(3), 238-248.
Román, V. M. E. (2006). Ámbito Empresarial: la Gestión por Procesos. Su implementación e importancia a en la práctica empresarial. Revista Informativa del Centro CIMEX de Capacitación. V IX, N3, p. 28-31.
Rummler, G. A., & Brache, A. P. (1995). Improving Performance. How to Manage the White Space on the
Organization Chart San Francisco, California, EE. UU, Jossey Bass, ISBN 0-7879-0090-7.
Vialog Group Communications. (2004). Introduction to process redesign. 2nd. ed., USA, VIALOG.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Silvio Alberto García García, Norbel Romero Abreu, Mabel Sánchez Plasencia, Lianet Meléndez Breijo, Daniel Alfonso Robaina

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

