Alternative proposal of tourist routes in Continental Ecuador
DOI:
https://doi.org/10.33936/recus.v5i3.2534Keywords:
Student practices, tourist routes, tourist attractions, analysis of tourist destinationsAbstract
The present work was born from the academic interest of complementing the theoretical knowledge learned in the classroom, with the practical knowledge obtained in the field work (academic tours), through the gathering of primary and secondary information; in this case, was born as a training project in the Tourism career of the Technical University of Cotopaxi. We worked with 13 parallels distributed in the 9 academic cycles of the race, with a total of 366 students and 13 tutors. The Manual of Generation of Tourist Routes and Itineraries of the Ministry of Tourism of Ecuador was used as methodology for the present research project, identifying, categorizing, georeferencing, mapping and describing 194 tourist attractions, and proposing 9 alternative tourist routes with their respective tourist itinerary and Maps of alternate routes traveled in the Continental Ecuador, offering both national tourists and international tourists new alternatives for tourism in the country.
Downloads
References
http://nulan.mdp.edu.ar/id/eprint/319
Benitez, G., Quintero, R., Silva, M., Tabares, V., Lizcano, F., Díaz, J., & Lozada, S. (2013). Diseño de Rutas Turísticas,
1-21.
Brida et al. (2008). La contribución del Turismo al crecimiento económico. Cuadernos de Turismo, 22, 35-46.
Brida et al. (2013). Análisis de los factores que influencian el gasto de los turistas culturales: el caso de los
visitantes de museos de Medellín. Revista de Economía del Rosario, 16, 149-170.
Carrera de Turismo. (2019). Distribución de docentes y estudiantes para realizar trabajo de campo.
Dellas, P. (2012). El Turismo II. Disponible en: https://www.abc.com.py/edicion-impresa/suplementos/escolar/el-
turismo-ii-471163.html
González, & Vanegas, M. (2013). Los pasatiempos y sus efectos en el manejo del estrés y el burnout. SUMMA
psicolÓgica UST, 10, 21-28.
Ibarra, J., & Valarde, M. (2017). Rutas turísticas sustentables como alternativa para el desarrollo de comunidades
rurales, 179-209.
Jawabreh, A. J. (2020). La relación entre la calidad del servicio, la satisfacción del cliente, el valor percibido y la
fidelidad del cliente: un estudio de caso de Fly Emirates. Cuadernos de Turismo, 557-560.
Luiz, E. M. (2020). El turismo procedente de Argentina en Uruguay: un análisis comportamental cuantitativo.
Cuadernos de Turismo, 239-264.
Martínez, V. (2013). Hacia una gestión sostenible de las actividades turísticas en los espacios rurales y naturales.
Revista Internacional de Organizaciones, 10, 131-155.
Sancho, A. (2008). Introducción al Turismo, 1-393.
MINTUR. (2015). Turismo genera en Ecuador 405.820 mil fuentes de trabajo. Disponible en:
https://www.turismo.gob.ec/turismo-genera-en-ecuador-405-820-mil-fuentes-de-trabajo/#
MINTUR. (2018a). Plandetur 2020. Rutas turísticas del Ecuador.
MINTUR. (2018b). Manual de Rutas e itinerarios turísticos, 1-20. Disponible en: http://www.competencias.gob.ec
/wp-content/uploads/2017/06/10IGC2018-MANUAL-RUTAS-E-ITINERA-TUR.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Rodolfo Matius Mendoza Poma

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

