Improvement of administrative processes in companies that provide air conditioning services for portoviejo canton
DOI:
https://doi.org/10.33936/recus.v6i3.3607Keywords:
Climatización, Enfoque científico, perfeccionamiento, empresaAbstract
The objective of this study was to evaluate the improvement, in the administrative processes in the companies that provide air conditioning services in the canton of Portoviejo, as well as to analyze what kind of stages and guidelines are integrated into these companies, how they are evaluated and aimed at their improvement, so that implementing them can obtain an efficiency in the application of these principles. The work was based on the scientific method, a theoretical bibliographic analysis in relation to variables, an observational scientific approach, descriptive type, the design of cross-cutting non-experimental research and a field study was used, with the application of surveys to the administrative staff of companies engaged in the area of air conditioning in the city of Portoviejo. Since by the non-application of actions that integrate the improvement of service, clients are lost and therefore no transactions are made that improve liquidity in companies; this manifests itself in dissatisfied clients adding to them a bad administrative process and little training of technical staff with new strategies, depending on the technological advancement that is presented
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Un proceso es una forma sistémica de hacer las cosas. Se habla de la administración como un proceso para subrayar el hecho de que todos los gerentes sean cual fueren sus aptitudes habilidades personales, o desempeñan ciertas habilidades interrelacionadas con el propósito de alcanzar las metas de la organización a que pertenecen. (Chiavenato 2001 p 66)
El propósito de la organización es simplificar el trabajo y coordinar y optimizar funciones y recursos. En otras palabras: lograr que el funcionamiento de la empresa resulte sencillo y que los procesos sean fluidos para quienes trabajan en ella, así como para la atención y satisfacción de los clientes. (Münch L. p 61).
La dirección comprende una serie de elementos como la toma de decisiones, la comunicación, la motivación y el liderazgo, mediante la toma de decisiones se elige la alternativa óptima para lograr los objetivos de la organización. A través de la comunicación se trasmite y recibe la información necesaria para ejecutar las decisiones, planes y actividades. Con la motivación se obtienen comportamientos, actitudes y conductas del personal para trabajar eficientemente. (Münch L. p 105).
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Copyright (c) 2021 Ivan Pericles Arias Zambrano, Nohemí Monserrate Palacios Cedeño

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