DIGITAL MARKETING AS A BUSINESS STRATEGY OF SMES IN THE POULTRY SECTOR OF THE CANTON OF OLMEDO-ECUADOR
DOI:
https://doi.org/10.33936/recus.v8i2.4688Keywords:
Marketing Digital, Medios Digitales, Redes sociales, Estrategia empresarial, Posicionamiento.Abstract
The objective of the research is to analyze digital marketing as a business strategy in SMEs in the poultry sector of the Olmedo-Ecuador canton, a quantitative investigation was carried out and the method used was correlational, all this was applied to interpret and analyze all the information that was managed to obtain thanks to the surveys, 45 SMEs in the poultry sector that are interested in digital marketing as a business strategy were considered, considering that digital media are essential in companies, to obtain the information of the Spearman's Rho correlations, validation of the hypotheses and the reliability analysis of the Combrach Alpha, the SPSS Statistics system was used, and in the correlation between the XY variables, independent variable and dependent variable, a result of 0.829 was obtained, in the reliability analysis of the Cronbach Alpha obtaining a value of .842, being close to one, the information is valid.
Downloads
References
Bonomie, M. (2016). Las estrategias flexibilizadoras aplicadas en el proceso productivo por las empresas productoras de pollo ubicadas en el estado Zulia. Revista de Ciencias Sociales, 14(3). https://acortar.link/eGALzW
Content Marketing Institute. (enero de 2022). Content Marketing Institute. https://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/
Diaz, L. C. (2017). El Marketing y su aplicación en diferentes áreas del conocimiento. Editorial UTMACH.
Chang, S., Verdesoto, A. y Estrada, L. (2017). Análisis de la avicultura ecuatoriana. https://www.dspace.espol.edu.ec/bitstream/123456789/743/1/1392.pdf
Garcés Gamboa, S. E. (2020). Sector Avicola. En J. Pedroza, Manual de la produccion Avicola (págs. 1-200). Tulua, Valle.
Lopez, M. C. (2017). Digitalizacion de empresas. Publicaciones Sena Comunica.
Imagen Hub. (2021). 3 Pasos para Establecer una Estrategia de Posicionamiento de Mercado. https://imagine-hub.com/blog/estrategia-de-posicionamiento-de-mercado/
Martínez, A. C. (2013). Estrategias empresariales en la Web 2.0: las redes sociales online. Club Universitario.
Melean, R. (2016). Estrategias flexibilizadoras aplicadas por las empresas del sector avícola del estado Zulia. Revista de Ciencias Sociales, 14 (3). http://ve.scielo.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1315-95182008000300010
Orrala, L. F. (2020). Procesos de crecimiento de las empresas. Editorial Mc Graw Hill.
Parter, N. (2020). Diseño y desarrollo de negocios digitales. Publicaciones de Lindex. https://alturainteractive.com.mx/marketing-digital-segun-philip-kotler/
Ponce, M. S. (2019). Marketing digital y sus deribados en las empresas avicolas de Cuenca. Puro Marketing.
SENA. (2018, 23 de mayo). Boletin, Mesas Sectoriales Radares de crecimeinto y empleo. https://observatorio.sena.edu.co/Content/pdf/mesas_sectoriales/avicola.pdf
Ron, R., Ruiz, A. & Núñez, P. (2014). Bajo la influencia del branded content: Efectos de los contenidos de marca en niños y jóvenes. Editorial ESIC.
Samaniego, K. B. (14 de 07 de 2018). El Marketing Digital . Obtenido de Como herramienta en el desempeño laboral en el entorno Ecuatoriano : Estudio de caso de los egeresados e la universidad de Guayaquil. Universidad y Sociedad, 10(4), 103-109. http://scielo.sld.cu/pdf/rus/v10n4/2218-3620-rus-10-04-103.pdf
Zurita, M. E. (2017). Estrategias de penetración de mercado para el sector avícola de la Provincia de Tungurahua. [Tesis de grado, Universidad Técnica de Ambato]. https://repositorio.uta.edu.ec/bitstream/123456789/26901/1/607%20MKT.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Dayanna Lilibeth Mero Mero, Ulises Federico Mero Chávez, Isaura Vanessa Peña Vélez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

