The librarian as agent developer of reading in the public library of the city of Chone, Ecuador.
DOI:
https://doi.org/10.33936/rehuso.v2i2.844Keywords:
Librarian, Library, Developer reading, UsersAbstract
The current research was carried out in the public library of the chon Canton. This study aims to analyze the importance having a librarian as a developer of reading agent. Traditionally, Ecuador is considered a country with few readers. The majority of people who do not read indicate that they have no int erest in doing so. For this reason, one of the actors involved in the promotion of reading is the librarian. This professional makes it through an active and inclusive space for learning. Surveys were conducted with the purpose of knowing the characteristi cs that must have a reading program 40 users of the public library of Chone. They pointed out that such programmes should encourage interest in books. In this way, the librarian becomes an agent of the developer of reading required in the province and the country.Downloads
Download data is not yet available.
References
Acero, E. (2012). La evaluación integral: una propuesta de enfoque en aras de la Excelencia. Bogotá: Libros y Libres.
Alberco, V. (2004). Escribir, una competencia comunicativa. Lima: Alfa.
Cárdenas, A. (2012). La biblioteca, modelo de lecturas. México DF: Universidad Autónoma de México.
Carvajal, L. (2013). La lectura y sus aprendizajes. Lima: Omega.
Instituto Nacional de Estadísticas y Censos. (2012). Informe de hábitos de Lectura. Quito.
Naranjo, E. (2010). Formación de usuarios de la información y procesos formativos. México DF: Ideas.
Naranjo, E. (2014). Bases pedagógicas del bibliotecólogo. Bogotá: Alfaguara.
Osorio, Y. (2007). La promoción de la lectura. Bogotá: Comfenalco.
Peralta, M. (2015). ¿Qué es la lectura y cuáles son sus funciones? Madrid: Arcos.
Robledo, J. (2014). La experiencia de leer. Barcelona: Seix Barral.
Alberco, V. (2004). Escribir, una competencia comunicativa. Lima: Alfa.
Cárdenas, A. (2012). La biblioteca, modelo de lecturas. México DF: Universidad Autónoma de México.
Carvajal, L. (2013). La lectura y sus aprendizajes. Lima: Omega.
Instituto Nacional de Estadísticas y Censos. (2012). Informe de hábitos de Lectura. Quito.
Naranjo, E. (2010). Formación de usuarios de la información y procesos formativos. México DF: Ideas.
Naranjo, E. (2014). Bases pedagógicas del bibliotecólogo. Bogotá: Alfaguara.
Osorio, Y. (2007). La promoción de la lectura. Bogotá: Comfenalco.
Peralta, M. (2015). ¿Qué es la lectura y cuáles son sus funciones? Madrid: Arcos.
Robledo, J. (2014). La experiencia de leer. Barcelona: Seix Barral.
Published
2017-08-21
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2017 Kasandra Saldarriaga Villamil, Mónica Solórzano Ponce

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
