Importance of strategic communication in the socialization of good living
DOI:
https://doi.org/10.33936/rehuso.v3i1.1247Keywords:
Strategic communication; strategies; Good living; communication axes; effective communication.Abstract
Strategic communication is a fundamental tool to establish and maintain positive relationships between institutions or persons in order to achieve tangible and intangible goals for them. This research exposes the different axes where develops communication, its use and effectiveness particularly in the field of good living. Based on the concept of communication is defined the implementation of various strategies. In addition, exposed the practice of strategic communication in the dissemination of good living.
Downloads
References
Fernández, S. (2009). La comunicación efectiva. Barcelona: Alfa.
Gonzales, D. (2009). Comunicación Global: comunicadores globales para hoy y mañana. Guatemala: Universidad San Carlos de Guatemala.
Goodstein, N. (2008). Planeación Estratégica comunicacional. Buenos Aires: Alfa y Omega.
Harold, S. (2015). Políticas Públicas y buen vivir. La Paz: Odisea.
Herrera, L. (2006). Tiempo de definiciones. Montevideo: Ilustrada.
Kaplún, M. (2006). El comunicador popular. Quito: Editorial Belén.
Lozada, B. (2007). Cosmovisión, historia y política en los Andes. La Paz: Cima Editores.
Mahon, H. (2002). Las personas: la clave para el éxito de su empresa. Buenos Aires: Editorial Vergara.
Maldonado, L. (2010). El Sumak Kawsay o Buen vivir: La experiencia de la República del Ecuador. La Paz: Amaral.
Marini, R. (2008). América Latina, dependencia y globalización. Bogotá: Siglo del Hombre.
Mejía, M. (2005). Hacia una filosofía andina. Lima: Atalanta.
Mignolo, W. (2005). Occidentalización, herencias coloniales y teorías postcoloniales. Buenos Aires: siglo XXI.
Milla, C. (2007). Semiótica andina de los espacios sagrados. Lima: Ediciones Amaru.
Pérez, R. (2001). Estrategias de Comunicación. Madrid: Ariel.
Morante, J. (1999). El empresario y la comunicación. Madrid: Gráficas 82.
Salazar, G. (2002). Lenguaje y Buen Vivir. Barcelona: Gedisa.
Sarango, W. (2005). El derecho a la comunicación. Quito: Instituto de Altos Estudios Nacionales.
Sarmiento, S. (2005). Buen vivir y comunicación. Madrid: Paraninfo.
Taylor, S. (2011). Comunicación para el desarrollo. Barcelona: Paidós.
Tironi, E. y Cavallo, A. (2004). Comunicación Estratégica, Vivir en un mundo de señales. Santiago de Chile: Taurus.
Watzlawick, P. (2005). Teoría de la comunicación humana. Barcelona: Herder.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Jorge Oswaldo Márquez López, Edgar Emiliano Burau Grain, Iván Humberto Cevallos García, José Luis Vásquez Orozco

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
