The didactics applied to the technical and technological education
DOI:
https://doi.org/10.33936/rehuso.v3i2.1373Keywords:
Technical education; pedagogic treatment; learning process; technological education; I process.Abstract
The interest that exists at present towards the technical, technological and productive education, on one hand, and to the link between the technology and the education, in general terms, for other one, is every time major. The existing perspective towards the needs and intentions on this aspect they become increasingly evident, since the area of interest centres daily on the paper of the education, with regard to his practical and technical usefulness, on the complexity of the current companies. The pedagogic and didactic treatment of the technology and of the technology carries to thinking about the structure of the learning process and education concerning which the technology and the technology turn into the horizon of the complex formation of the human being, primeramente as illustrated generator of the same ones, but essentially as essential consumer of his diverse manifestations.Downloads
Download data is not yet available.
References
Aguayo, D. (2013). Didáctica de la Tecnología. Madrid: Tébar.
Argüelles, A. (2013). La educación tecnológica en el mundo. México: Limusa.
Elshof, L. (2009). Toward sustainable practices in technology education. International Journal of Technology and Design Education, 19 (2), 133-147. https://doi.org/10.1007/s10798-008-9074-4
Elster, J. (2002). El cambio tecnológico. Barcelona: Gedisa.
Gallart, M. (2006). La articulación entre la educación y el trabajo. México: Anthropos.
González Abreu J. (2002). Papel de las invariantes de conocimientos en estudiantes de universidades pedagógicas. La Habana: Santa Clara.
González Soca, A. M. (2004). Nociones de Sociología, Psicología y Pedagogía. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Habermas, J. (2002). Ciencia y técnica como ideología. Madrid: Editorial Tecnos.
Llantada M. (2008). Calidad educacional. Actividad pedagógica y creatividad. La Habana: Editorial Academia.
Miguel, M. (2000). Introducción a la didáctica de la Educación Tecnológica. Córdoba: Gráfico XXI.
Mora, D. (2005). Perspectivas para la transformación de la educación matemática en América Latina. La Paz: Campo Iris.
Oberliesen, R. y Reuel, G. (2003). Schule zwischen materieller und virtueller Lernkultur. Baltmannsweiler: Schneider Verlag.
Pavlova, M. (2009). "Conceptualisation of technology education within the paradigm of sustainable development". International Journal of Technology and Design Education, 19(2), 109-132.
Peña, H. (2011). Fortalecer la productividad y la calidad del empleo. Santiago Chile, Chile: CEPAL-AECID.
Van Gameren, E. (2010). Evaluación de Impacto del Programa de Apoyo al Empleo. México: El Colegio de México.
xico.
Argüelles, A. (2013). La educación tecnológica en el mundo. México: Limusa.
Elshof, L. (2009). Toward sustainable practices in technology education. International Journal of Technology and Design Education, 19 (2), 133-147. https://doi.org/10.1007/s10798-008-9074-4
Elster, J. (2002). El cambio tecnológico. Barcelona: Gedisa.
Gallart, M. (2006). La articulación entre la educación y el trabajo. México: Anthropos.
González Abreu J. (2002). Papel de las invariantes de conocimientos en estudiantes de universidades pedagógicas. La Habana: Santa Clara.
González Soca, A. M. (2004). Nociones de Sociología, Psicología y Pedagogía. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Habermas, J. (2002). Ciencia y técnica como ideología. Madrid: Editorial Tecnos.
Llantada M. (2008). Calidad educacional. Actividad pedagógica y creatividad. La Habana: Editorial Academia.
Miguel, M. (2000). Introducción a la didáctica de la Educación Tecnológica. Córdoba: Gráfico XXI.
Mora, D. (2005). Perspectivas para la transformación de la educación matemática en América Latina. La Paz: Campo Iris.
Oberliesen, R. y Reuel, G. (2003). Schule zwischen materieller und virtueller Lernkultur. Baltmannsweiler: Schneider Verlag.
Pavlova, M. (2009). "Conceptualisation of technology education within the paradigm of sustainable development". International Journal of Technology and Design Education, 19(2), 109-132.
Peña, H. (2011). Fortalecer la productividad y la calidad del empleo. Santiago Chile, Chile: CEPAL-AECID.
Van Gameren, E. (2010). Evaluación de Impacto del Programa de Apoyo al Empleo. México: El Colegio de México.
xico.
Published
2018-05-03
Issue
Section
Essays
License
Copyright (c) 2018 Juan Palma Bravo, Jorge Menéndez López, Jimmy Loor Santos, Laura Venegas Cadena

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.