Hospital logistics management and quality of service of the internal client in times of pandemic

Authors

  • Jerson Trigoso Vergaray Instituto Nacional de Ciencias Neurológicas, Perú.
  • Marisol Huamán-Espejo Universidad Peruana Unión, Perú.
  • David Hugo Bernedo-Moreira Instituto de Altos Estudios en Investigación y Desarrollo Empresarial, Perú.
  • Rafael Romero-Carazas Universidad Peruana Unión, Perú.

DOI:

https://doi.org/10.33936/rehuso.v8i1.4615

Keywords:

Logistics management, service Quality, hospital management, internal customer

Abstract

Managing logistic processes is essential for any organization, because their correct control and management will optimize its processes avoiding unnecessary expenses, increasing productivity and quality offered to the user of the service, therefore, the objective of this study was to determine to what extent the logistic management and the quality of the internal service in the logistic area of the National Institute of Neurological Sciences, in the context of the COVID-19 pandemic, are related. The type of research was basic with a quantitative approach, non-experimental design, cross-sectional, descriptive and correlational. The result was a value of (r=0.282, p=0.001) for logistics management and service quality; (r=0.245, p=0.005) for procurement and service quality; (r=0.270, p=0.002) for production and service quality; (r=0.274, p=0.001) for distribution and service quality. It is concluded that there is a linear, low and direct relationship between the variables under study; therefore, the higher the rank of one, the higher the growth of the other variable. It is recommended to promote the systematization of logistics management in order to ensure service quality.

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Author Biography

Jerson Trigoso Vergaray, Instituto Nacional de Ciencias Neurológicas, Perú.

  • Maestrando en Ciencias con Mención en Contabilidad y Auditoría – 2021

            Universidad Nacional Jorge Basadre Ghormann

 

  • Curso Taller de Argumentación Científica y Elaboración de Artículos Científico - 2021

Grupo Compas - CAEIN

 

  • Diplomado en Metodología de la Investigación Científica - 2021

Instituto de Investigación, Formación y Desarrollo en Ciencias Humanas

 

  • Bachiller en Contabilidad y Gestión Tributaria – 2017 hasta 2021

            Universidad Peruana Unión

 

  • Diplomado en Administración y Gestión Minera

Cámara de Comercio de Lima - 2021

 

  • Diplomado en Dirección y Gestión de Recursos Humanos

Cámara de Comercio de Lima - 2021

 

  • Colegio Adventista General José de san Martin

            Secundaria    2003 - 2007

 

  • Colegio Adventista General José de san Martin

Primaria    1997 - 2002

 

 

  • Universidad Nacional Federico Villareal

            Curso de “Oratoria y Liderazgo Profesional”- 2007

 

 

  • Inglés  Intermedio -  2018-2019

Centro de idiomas “Universidad Peruana Unión”

 

 

  • Computación  Avanzado-  2019-2020

Instituto de Ofimática   “Vanys”

  • Word Avanzado
  • Excel Avanzado
  • Power Point Avanzado

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Published

2023-01-05