Development of a model of educational practice for differential education teacher training

Authors

  • Roberto Castro Boniche

DOI:

https://doi.org/10.33936/recus.v1i1.44

Keywords:

Inclusive Education; Special education; Special Education; Teacher Training; Pedagogic practices; Curricular model.

Abstract

Teacher  training  of  future  teachers  of  Special  Education  of  the Central  University  of  Chile,  has  had  a  significant  positive impact on the national community by promoting professional  whose base is focused on a "skills training" progressively implemented in  the  nuclei  and  subjects  that  are  taught  and  institutional stamps,  principles  and  guidelines that  transcend  and internalize through  the  different  levels  of training.  Pedagogical  Practice line  of  four  years  from  the  initial  (year  1);  Intermediate  I (Year  2):  Intermediate  II  (Year  3)  and  Professional  (year  4), seek to progressively develop the professional  role of Professor of  Special  Education,  mediator,  proactive,  interdisciplinary  and collaborative,  through  immersion  in  the  various  formal  bodies Chilean  and  non-formal  education  system;  in  special  schools  for students with  disabilities and  with specific  language  impairment and through Programs School Integration for students with and are disabled associated with  permanent  and  temporary  NEE,  reflection and analysis  of  culture,  policies  and  practices  of  the  Centers Practice. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Castro, R. (2015). Historia de la Educación Diferencial en Chile y la región de Coquimbo. Editorial Universidad de La Serena. La Serena- Chile.

López, V. y otros (2014). Barreras Culturales para la Inclusión: Políticas y Prácticas de Integración en Chile. Revista de Educación Nº 363. Madrid-España.

Ministerio de Educación (2009). Ley Nº 20.370, Ley General de la Educación. Santiago-Chile.

Ministerio de Planificación (2010). Ley Nº 20.422, establece normas sobre igualdad de oportunidades e inclusión social de personas con discapacidad. Santiago-Chile.

Universidad Central de Chile (2008). Proyecto Educativo de la Universidad Central de Chile, Santiago-Chile.

Universidad Central de Chile (2012). Modelo de Prácticas Pedagógicas. Escuela de Educación Diferencial e Integral en NEE. Santiago-Chile.

Universidad Central de Chile (2012). Proyecto Educativo de la Escuela de Pedagogía en Educación Diferencial de la Universidad Central de Chile, Santiago-Chile.

Published

2016-04-25

Issue

Section

Artículos