Perceptions of use problematic substance among adolescents
DOI:
https://doi.org/10.33936/recus.v2i1.748Keywords:
drug abuse; adolescents; perception.Abstract
The project-research is aimed at health promotion and prevention in reducing the demand linked to the problematic use of substances, focusing on the person as to promote changes in attitudes, perceptions, risk reduction, education and life skills. As part of the “Participatory Action” research, we worked taking emerging brought by adolescents, to generate from them new strategies in recreational participatory formats, transforming them into tools for work in health promotion and prevention in relation to problematic use.
Downloads
References
Corona, F., y Peralta, E. (2011). Prevención de conductas de riesgo. Revista Médica Clínica Las Condes, 22(1), 68-75.
García del Castillo, J. A. (2012) Concepto de percepción de riesgo y su repercusión en las adicciones. Salud y drogas, 12(2), pp. 133-151, Alicante, España: Instituto de Investigación de Drogodependencias Alicante.
Krauskopf, D. (1998) Participación y Desarrollo Social en la Adolescencia, San José, Costa Rica: Fondo de Población de Naciones Unidas.
Junta Nacional de Drogas. (2016). VI Encuesta Nacional en Hogares sobre Consumo de Drogas. Recuperado de http://www.infodrogas.gub.uy//.
Observatorio Uruguayo de Drogas. (2014) Sexta Encuesta Nacional sobre Consumo de Drogas en Enseñanza Media. Recuperado de http://www.infodrogas.gub.uy//.
Organización Mundial de la Salud (1993), Life Skills Education in Schools. Geneva.
Páramo, M.A. (2011). Factores de riesgo y factores de protección en la adolescencia: análisis de contenido a través de grupos de discusión. Terapia psicológica, 29(1), 85-95.
Torrado, C., y Di Landro, G. (2013) El “entre”, el camino y la huella. Enfoques, Revista de Educación No Formal, 4, pp. 139-155, Uruguay: Dirección de Educación, Área de Educación No Formal, Ministerio de Educación y Cultura.
Torrado, C. y Di Landro, G. (2015) Adolescencias saludables, Presente de la Serie Prácticas y Saberes Volumen 4, Uruguay: Programa APEX, Universidad de la República.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Carlos Torrado Lois, Gabriela Di Landro

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

